TERUNGKAI!! Hantu Penaggal Mati Kering Berjaya Di Tangkap

balan balan
TERUNGKAI!! Hantu Penaggal Mati Kering Berjaya Di Tangkap |Sebuah gambar dipercayai hantu penanggal yg mati kering akibat tak dapat pulang kebadannya berjaya di tangkap.
Gambar tersebut turut menjadi tanda tanya kpd sebagian orang,adakah penanggal atau yg lebih dikenali dgn balan balan ini masih wujud?
penaggal
Salah seorang pengguna facebook yg mungkin org sabah menyumbangkan komen
Ini btl nie bro kg kmi pn di sabah kurang sdh penanggal nya. . .tapi klu kota belud jgn ckp la. . .klu belum ckup ilmu di dada mulut jgn sabul nanti tdk psl2x dya dtng rmh kmu.
Org yg kuat smangt jak yg leh tingl d kota belud.
Apapun gambar kongsian tersebut masih tidak di ketahui keasliannya sama ada ia benar ataupun tidak.dalam komen gambar tersebut seorang pengguna media sosial yang mengaku dirinya dari kota belud mengatakan
erm sy sendiri org kota belud...stakat ni aku blum ada dengar la kes penanggal ni di sni lg...mgkin masa dulu ada kali la..tp tdk heran la,mna2 tmpt pun ada ni benda bila ada manusia terlampau taksub mengamal kn ilmu hitam..mgkin tmpt korang pun ada.katanya.
Sedikit tentang hatu penanggal atau balan abalan ini amat di geruni di sabah terutama di kota belud,kisahnya bermula dari seorang wanita yg mengamalkan ilmu hitam.
Mereka yang di katakan menuntut ilmu ni mampu memisahkan kepada dari badan dan kepala mereka mampu terbang di samping tali perut yg terburai. Darah yg menitik & kalau terkena pada sesiapa di katakan berbisa dan mampu menyebabkan kudis.
Mereka yang mengamalkan ilmu ni juga di percayai menyimpan cuka bagi tujuan memeram urat perut agar kecut sebelum di cantumkan kembali ke badan. Di cerita juga bahawa sekiranya ada orang yang terserempak dengan tubuh hantu ni kemudian di terbalikkan, hantu ini akan bercantum secara terbalik juga dgn kepalanya. Dengan itu rahsia hantu ni akan terbongkar.
Apapun kepercayaan kita harus percaya pada yang Satu, iatu Allah. Tiada kuasa yang mampu menandingi kuasa Allah jadi mohonlah perlindungan dari Nya agar di jauhi dari gangguan2 syaitan, jin & iblis.

Related Posts
Previous
« Prev Post