10 Fakta dan Cerita Tentang Pak Yus Yang anda Perlu Tahu

Capture
10 Fakta dan Cerita Tentang Pak Yus Yang anda Perlu Tahu | Tidak ramai sebenarnya pelawak yg mampu berada dekat dgn hati masyarakat malaysia.Namun dalam golongan yg amat kecil itu nama yus jambu atau dikenali pak yus antara nama pelawak mendapat ruang di dalam hati masyarakat malaysia.
Sudah tentu pemergiannya menghadap Ilahi Robbi meninggalkan kesan yg amat mendalam,jadi tidaklah hairan hilangnya seorang penghibur yg mempunyai karisma hebat di tangisi oleh ramai.
Begitu juga rakan rakan artis beliau Mereka juga turut kongsi kesedihan atas kehilangan pelawak yg sebenarnya mempunyai peranan penting dlm dunia hiburan di malaysia.
Merujuk kepada tajuk Inilah fakta  tentang yus jambu,dikutip dari pada astro awani.
1. Yus, atau nama sebenarnya Yussry Edoo, dilahirkan pada 15 Mac 1976 dan berasal dari Kangar, Perlis.

2. Yus antara artis yang aktif bersama Kelab Sukan Artis Malaysia (MASC).
yes
3.Jual kereta menang raja lawak demi

save
4.Hidup sebatang kara
8-fakta-yus-jambu-4
Semasa final Raja Lawak musim pertama ni, nama Pak Yus diumumkan sebagai juara. Terkejut malah dia menangis teresak-esak tak sangka menang.
Iyalah, sebelum peserta final buat persembahan kan ada video clip krew Raja Lawak ke rumah peserta. Bila tunjuk video ke rumah Pak Yus, tercengang kejap. Pak Yus rupanya sebatang kara dan hidup agak daif sebenarnya
5.Pecinta kucing
8-fakta-yus-jambu-8
Kalau tengok di Instagram miliknya, Pak Yus memang selalu memuat naik gambar bersama kucing yang dipelihara. Memang arwah suka sangat dengan kucing.
6.Punchline & lawak bersahaja
LINE
Pak Yus memang berbakat, malah lawaknya cukup bersahaja namun diingati. Gandingan Pak Yus dan Tauke dalam Maharaja Lawak memang betul-betul menjadi.Malangnya selama beberapa musim, mereka tidak berjaya bergelar juara.
7.Mesra dan di senangi semua rekan artis (lu Tak Ada, Tak Ramai)

8-fakta-yus-jambu-7
Personaliti Pak Yus yang tidak sombong & cukup merendah diri disenangi ramai terutamanya dalam kalangan rakan artis.Malah dia juga mesra dengan peminat dan sering kali dilihat berbalas komen di laman Instagram.
8.Bermula dari raja lawak
Mula menceburi bidang seni pada tahun 2001 selepas menyertai pertandingan Sinaran Pasport Kegemilangan anjuran sebuah stesen televisyen.
Bakatnya mula mendapat perhatian apabila menyertai pertandingan Raja Lawak musim pertama pada tahun 2007, seterusnya dinobatkan sebagai juara.
9.Pernah dinobatkan sebagai Pelakon Teater Terbaik Kebangsaan pada tahun 2004.
Pada tahun 2011, Yus bersama Tauke membentuk kumpulan Jambu dan menyertai Maharaja Lawak Mega. Mereka berjaya mendapat tempat keempat.Gandingan kedua-dua mereka muncul naib johan Maharaja Lawak Mega edisi 2012.Selain dari pada itu beliau Pernah dinobatkan sebagai Pelakon Teater Terbaik Kebangsaan pada tahun 2004.

10. Yus dilaporkan rebah selepas menjayakan Raja Band di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur. Dia kemudiannya dikejarkan ke Hospital Selayang namun meninggal dunia kira-kira jam 12.15 pagi semalam.
gambar terakhir arwah
gambar terakhir arwah
Al-Fatihah

Related Posts
Previous
« Prev Post